Serviciile Asociaţiei "La Timp"
- Evaluare multidisciplinară realizată de psiholog clinician, psiholog de psihopedagogie special
- Evaluarea este realizată prin intermediul:
- interviul structurat,
- observații clinice,
- teste standartizate :
- testul Abas – evaluare comprehensivă, bazată pe norme culese cu grijă, a abilităților adaptative ale persoanelor. Acest instrument are o arie largă de utilitate, aplicându-se de la nou-născuți și până la vârsta de 89 de ani; el poate fi folosit pentru: a evalua deprinderile adaptative ale unei persoane, cât și capacitatea acesteia de a trăi independent, diagnosticarea și clasificarea anumitor dizabilități sau tulburări, identificarea punctelor tari și a limitelor, a ajuta la documentarea și monitorizarea progresului.
- Matricile Progresive Raven – forma color este construit pentru a permite o măsurare mai acurată a proceselor intelectuale ale copiilor cu vârsta între 4-11 ani (mai precis a inteligenţei nonverbale)
- Bateria de evaluare neuropsihologică la copii 3-12 ani (NEPSY): NEPSY conține 27 de teste de neuropsihologice create special pentru copii, pe baza cercetărilor actuale. NEPSY permite:
- evaluarea funcțiilor neuropsihologice din următoarele domenii: atenție/ funcții executive, memorie și învățare, limbaj, funcționare senzorio-motorie, procesare vizuo-spațială;
- diagnoza profilului normal și a celui atipic de dezvoltare neuropsihologică a fiecărui copil;
- fundamentarea științifică a intervenției remediale precoce;
- analiza longitudinală a dezvoltării neuropsihologice a copilului.
- Profil sensorial 3-14 ani. Profil senzorial: 0-6 luni, profil senzorial: 7-35 luni.
- Evaluare pentru Comisia Complexă din cadrul DGASPC Iași – pentru obținerea certificatului de handicap.
Integrarea senzorială este procesul neurologic prin care senzațiile (precum cele provenite prin intermediul pielii, ochilor, încheieturi, gravitației și receptorii senzoriali de mișcare) sunt organizate pentru a putea fi utilizate în context cotidiene.
Praxia este abilitatea prin care ne dăm seama cum să ne utilizăm mâinile și corpul în sarcini concrete precum să te joci cu o diferite jucăriii, să folosești creionul sau furculița, să contruieși o structură sau să te angajezi în diverse activități.
Abilitățile practice sunt esențiale în a ne descurca în viața de zi cu zi.
Disfuncțiile de integrare senzorială pot rezulta în dificultăți de percepție vizuală sau interpretare ineficientă a senzațiilor. Un copil dispraxic are dificultăți în a-și folosi propriul corp și inclusive să relaționeze cu obiectele din jurul lui, pâna la dificultăți în a-și organiza proriul comportament.
Terapia de integrare senzorială se adresează tuturor copiilor cu întârziere în dezvoltare sau copiilor neurotipici care prezintă dificultăți de adaptare la mediu.
Cuvântul logopedie vine de la grecescul logos care înseamnă cuvânt şi paidea care înseamnă educaţie. Deci logopedia se ocupă de educaţia vorbirii, iar în sens larg de studierea şi dezvoltarea limbajului, de prevenirea şi corectarea tulburărilor de limbaj.
Scopul logopediei este acela de a asigura, prin înlăturarea tulburărilor de vorbire, dezvoltarea psihică generală normală a persoanelor cu deficiențe verbale, formarea şi dezvoltarea pe măsura capacităţilor lor, de stabilirea sau restabilirea de relaţii corecte cu cei din anturaj. Logopedia acordă atenţie în mod special copiilor deoarece tulburările de vorbire au o frecvenţă mai mare, și nu trebuie să se consolideze şi să se agraveze, pentru că posibilităţile de corectare sunt mult mai mari la vârstă mică şi pentru că prin înlăturarea la timp a acestora se preîntâmpină apariţia altor modificări psihice şi comportamentale.
Astfel prin intermediul tehnicilor specific logopediei realizate într-un mediu relaxant, plăcut și cu multă joacă atât de specifică vârstei copilăriei vor ajuta la îmbunătățirea și dezvoltarea copilului.
Asadar, daca ai primit un diagnostic de afectiune logopedica, cauta specialistul care sa te ajute in procesul de recuperare
Kinetoterapie se traduce prin terapie prin mișcare. Aceasta este compusă din programe specifice de recuperare medicală, și este o formă de terapie fizică asistată, al cărei scop este reabilitarea unor funcții motrice diminuate sau creșterea nivelului funcțional, în cazul anumitor afecțiuni specifice
Kinetoterapia poate fi o soluție atât pentru copii, cât și bebeluși (numită și kinetoterapie pediatrică), atât timp cât recomandarea este emisă de către un medic specialist pediatru, neurolog sau ortoped. Așadar, un program kinetoterapeutic pediatric se poate dovedi util pentru copiii cu afecțiuni ortopedice, afecțiuni ale coloanei (cifoze, lordoze, scolioze sau cifoscolioze) sau, chiar, boli neurologice (paralizii cerebrale, întârzieri în dezvoltarea neuro-motorie sau accidente vasculare cerebrale).
Metode de lucru utilizate în cabinetul nostru:
- Principiile după conceptul Bobath,
- aplicări de benzi biomecanice
- Trigger Points
- Masaj terapeutic de relaxare și tonifiere
Rodolfo Castillo Morales (RCM) a fost doctor de reabilitare și un om extraordinar care a revoluționat recuperea copiilor cu nevoi speciale. Abordarea lui s-a concretizat într-o școală terapeutică care îi poartă numele iar în prezent există formatori acreditați în abordarea Castillo Morales. Doctor Castillo Morales a realizat schimburi de practică cu alți doctori renumiți din recuperea neuromotorie pediatrică precum soții Bobath și doctorul Vaclav Vojta.
Terapia Castillo Morales mai este cuoscută și ca terapie orofacială dar de fap teste o abordare complex cu tenici și resurse pentru întregul corp.
Este o terapie foarte bogată în resurse și tehnici care sprijină terapeutul să lucreze cu copiii foarte afectati neurologic.
Este o terapie foarte potrivită pentru copii cu hipotonie.
Acest serviciu se adresează copiilor cu diferite afecțiuni și pune accent pe dezvoltarea abilitățile de relaționare. Copiii încep programul terapeutic lucrând mai ales individual iar etapa următoare este transferarea abilitățile învățate din sesiunile individuale în interacțiunea cu persoane de aceeași vârstă. Indiderent de afecțiunea copilului, beneficiile socializării au un impact pozitiv asupra dezvoltării copilului.
Sesiunile vor viza:
- Dezvoltarea abilitățile de relaționare cu ceilați copii prin jocuri de colaborare și lucru în echipă.
- Ateliere de dezvoltare personală cu accent pe reglarea emoțiilor, autocunoaștere, dezvoltarea potențialului creativ, comunicare asertivă – este potrivit copiilor cu vârsta de peste 10 ani.
Dacă sunteți interesați de acest serviciu, va rugăm să ne scrieți pentru a putea organiza grupul de copii. Este necesar un minim de 3 copii.
Pentru a veni în sprijinul părinților și a copiilor care din diverse motive nu se pot deplasa la centrul nostru, terapeutul se poate deplasa la domiciliul copilului. Acest serviciu se aplică doar pentru logopedie și kinetoterapie.
Se vor organiza periodic work-shopuri pentru părinți, studenți, absolvenți, specialiști din domeniul educației cu teme de interes din domeniul integrării senzoriale, kinetoterapiei, logopediei și psihoterapiei.
Psihoterapia este o resursă pentru orice persoană, în orice moment al vieții, un sprijin când probleme apar și te copleșesc, când nu mai funcționezi la capacitatea ta maximă și ești mult prea obosit în a vedea soluții la problemele tale
Vei găsi o persoană pregătită să te asculte și sa te însoțească în călătoria ta proprie de redescoperire, de găsire a resurselor interioare și exterioare, de dezvoltare personală și regăsire de sine.
Se pot organiza sesiuni individuale, de cuplu și de familie.